Ομαδικότητα
Οι μαθητές της Στ΄ τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Οργανώθηκαν σκόπιμα σε ομάδες εργασίας, με σκοπό να υλοποιήσουν συγκεκριμένους διδακτικούς και παιδαγωγικούς στόχους. Έτσι,
- τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται κι επιπλέον έχουν ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
- Συνειδητοποιούν τη σημασία της ατομικής προσπάθειας, αφού αν απουσίαζε κάποιο μέλος της ομάδας, ενδεχομένως να μην είχε υλοποιηθεί ο στόχος,
- ενώ ταυτόχρονα, ενστερνίζονται τη σημασία της προσωπικής συμβολής στο κοινό συμφέρον.
- Αναπτύσσουν επικοινωνιακές δεξιότητες, συζητώντας, εξηγώντας στους συμμαθητές τους τις απόψεις τους κι επιχειρηματολογώντας.
- Δημιουργείται ένα φιλικό κλίμα στην τάξη.
- Τονώνεται η αυτοπεποίθηση όλων των μαθητών.
- Αυξάνεται η εμπιστοσύνη μεταξύ των παιδιών.
- Αναπτύσσεται η κριτική σκέψη.
- Ενισχύεται η αυτονομία και η αυτοεκτίμηση.
- Προωθείται η φιλία και η αποδοχή, αφού η ομάδα μπορεί ν' απαρτίζεται από παιδιά του αντίθετου φύλου, παιδιά από άλλες χώρες ή με διαφορετικό θρήσκευμα. Έτσι, ενισχύονται οι κοινωνικές δεξιότητες.
- Η διδασκαλία σε ομάδες εργασίας συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση όλων των μαθητών και στην καλλιέργεια της συνέπειας και της υπευθυνότητας, έναντι στις υποχρεώσεις που ανατίθενται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου